Az Időjáték a F:ÉN:Y DNS órában történik. Ha megismerkedtünk a fent bemutatott elemeivel, a gyakorlott szem könnyedén megtanul olvasni belőle, annál is inkább mert a tárcsát forgatni kell és ez számtalan képletet mutat meg a használójának, melyből végtelen számú absztrakt történet és megfejtés bomlik ki, főleg akkor amikor már gyorsan megy a belső képolvasás. A legfontosabb azonban, hogy az Óra teljesen egyénre szabható. Hiszen a cél az, hogy általa olyan intuitív belső kommunikáció alakuljon ki, ahol az ember önmaga tanítójává válik. Ez a belső kommunikáció azonban nem azonos az örökös belső párbeszéddel és monológokkal, valójában ettől szabadítja meg az embert, felszabadítva az intuícióját a hatékony létezéshez.
Az Óra egyben egy 260 napos tudati evolúciós naptár. A 260 nap az a természetes időmennyiség amely a fogantatástól a születésig tart. (~9 hónap). Ez a a tudati evolúciós idő, ami egy tudatszintváltáshoz szükséges. Mivel a játék célja is a tudatszintváltás, gyakorlatilag 9 hónapig tart.
A 260 napos tudati év 6 fényévszakra oszlik.
A 6 fényévszak 4 karantént (~40 nap) és két 50 napos időhullámot tartalmaz.
A fényévszakok hullámokra, a hullámok napokra,
a napok bázispárokra,
a bázispárok Gravitánsra, Krónszekvenciára (ez az alapszámsor, ami a Gravitánssal indul az órában),
az Hexakrónokra, Magnégyesekre, Krónnégyesekre,
a Gravitáns szinkronjelekre, Levitánsra, irányokra,
az irányok Maghármasokra, Krónhármasokra bomlanak.
És még számos összefüggés, rejtett kapcsolat él az Órában amelyek akkor mutatkoznak meg igazán. amikor a kifejtésben elmélyedünk.